SPOR ALANLARI

FİTNES

Fitness, kişinin yaşına ve sağlık durumuna göre fiziksel ve psikolojik performansını en üst seviyeye çıkartmak, kalp damar sistemini güçlendirmek için sistemli ve programlı bir şekilde yaşam boyu yapılan aletli ve aletsiz çalışmalardır.

Vücudun özellikle endorfin (mutluluk hormonu) ve bununla birlikte tüm hormonal sisteminin güçlü bir şekilde çalışmasıyla kas kuvvetini, esnekliğini, dengesini, koordinasyonunu ve kemik dokusunu arttıran çalışmalardır.
  
Fitness sporu, kişinin kendisine güvenini arttırıp sağlık kazanması ile birlikte hayat kalitesini arttırır ve metabolizmayı hızlandırarak kişiye enerji kazandırır; uykuyu düzenler.

Sürekli ve düzenli olarak fitness yapanların kansere yakalanma olasılığı daha düşüktür.


HAVUZ

Yüzerek Zayıflayın

Yüzme kilo verdirir mi? Yüzme sporunu kilo almak için veya kilo vermek için yapmak doğru bir seçim mi? Yoksa yüzme iştahımızı açara daha mı çok kilo almamıza neden olur? Kilo almak veya kilo vermek için sadece yüzme sporu yeterli değildir. Kilo almak istiyorsanız ilk önce sağlıklı beslenmelisiniz. Buna ek olarak düzenli spor yapmalısınız. Peki yüzmek zayıflatır mı?

Yüzerek Kilo Vermek Mümkün Mü?

Sadece yüzme ile kilo almak doğru bir seçim değildir. Tam aksine yüzerek kilo vermek istiyorsanız en az hafta da 3 veya 4 gün sürekli uzun mesafeli yüzme antrenmanları yapmalısınız. Sizin yaktığınız kalori çok önemli sadece suya girip birkaç kulaç atma ile kilo vermeniz mümkün değildir. Yüzmede kilo vermeyi uzun vadeli düşünmelisiniz. Yüzme sporunda kilo vermek kilo almak mümkündür. Özellikle çocukların gelişimi açısından önemli bir spor dalı olduğunu unutmamalıyız.

Yüzme sporunda vücut sıkılığı, basenlerin azalması, kas gelişimi, kalp dolaşım sistemi, solunum parametreleri gibi insan sağlığı üzerinden ciddi anlamda fayları vardır.

Gebelikte Yüzme ve Faydaları

Hamilelikte yüzmek sakıncalı bir durum değildir. Tam tersine çok faydalı olduğu bilinen bir gerçektir. Gebelikte yapılan diğer egzersizler gibi yüzme de sırt ve bel ağrılarında azalma sağlamaktadır. Ayrıca gebeliğin ilk aylarında yüzmek bulantı ve kusma şikayetlerini de azaltıcı özelliğe sahiptir. Nefes kontrolünü zorlayacak her türlü aktiviteden uzak durulmalıdır. Gebelikte kramp girme riski daha yüksek olduğundan açılmadan yalnız yüzülmemelidir. Gebelik sırasında düşük tehlikesi, su gelmesi, kanama geçirilmesi durumunda yüzme ve diğer aşırı aktiviteler sakıncalıdır.

Haftada 3-4 gün yarım saat süresince yüzmek yeterli ve faydalı olacaktır. Her sporda olduğu gibi yüzmeye başlamadan önce yavaş yavaş ısınma hareketleri yapılmalı ve birden bire yoğun tempoda yüzülmemelidir. Aşırı yorulmaktan, uzun süre nefes tutmaktan kaçınmak gerekir. Herhangi bir yüzme stilini kullanabilirsiniz, kendinizi en rahat hissettiğiniz stili tercih etmeniz uygun olacaktır. Yüzmeye başlamadan önce, yüzme sırasında ve sonrasında yeterli miktarda su veya başka sıvılar almanız dehidratasyonu (su kaybı) önlemek açısından önemlidir. Uzun süre birşeyler yemeden spor yapmak kan şekeri seviyesini düşüreceği için meyve v.b yiyecekler spordan sonra alınarak bu durum önlenmelidir.


SAUNA

Saunalar rahatlatıcı oldukları kadar kişinin beyin ve zihnini şımartırlar. Tek yapmanız gereken, sıcaklığın oldukça yüksek olduğu ahşap bir odada oturmaktır. Vücut sıcaklığınız arttıkça terlemeye başlarsınız. Terle birlikte toksinler atılır, vücut ağrıları azalır ve ruh halini iyileştiren endorfin denilen hormonlar salınır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Kan dolaşımınızı hızlandırır.
Tüm bunlar kişinin ruh ve beden sağlığına iyi gelen şeylerdir.

BUHAR ODASI

Buhar odasının faydaları şu şekilde sıralanabilir;

Buhar banyosu solunum şartlarında düzelme için etkin bir tedavidir ve soğuk algınlığında, sinüzitte, bronşitte, alerjik hastalıklarda tavsiye edilir.  Buhar, üst solunum yolu zarlarının iltihaplanmasında ve tıkanmasında rahatlama sağlar. Havayı nemlendirerek boğaz tahrişini iyileştirir. Buhar, kasları gevşetir ve öksürüğü azaltır.

Terleme yolu ile gözeneklerin açılmasını ve cildin ölü hücrelerden arınarak son derece pürüzsüz ve canlı bir görünüme ulaşmasını sağlar. Dolaşım sistemini hızlandırarak ve düzenleyerek ayrıca kan proteinlerini arttırarak oksijenin hücrelere daha yoğun gitmesini sağlar.

Buhar odasının rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi yorgunluk ve stres gibi olumsuzlukları ortadan kaldırarak sinir sistemi için de olumlu etki yapar. Egzersiz yaptıktan sonra buhar odasına girmek adale ağrılarına sebep olan laktik asidin terleme ile atılmasını sağlar. Bu da daha az kas yorgunluğu anlamına gelmektedir.


SQUASH

Dünyanın en sağlıklı ve en çok kalori yaktıran sporudur. (Forbes dergisinin araştırması) Her yaşta başlayıp rahatlıkla öğrenebileceğiniz ve oynayabileceğiniz bir spordur. Birçok yerde, düşük maliyetler ile yapabileceğiniz bir spordur. Kadın erkek karışık, ya da grup veya ferdi olarak da oynayabilirsiniz. Yüksek sosyalitesi sayesinde yeni arkadaşlıklar edinirsiniz. Hava koşulları ne olursa olsun yılın 4 mevsimi yapabileceğiniz bir spordur. Aynı anda tüm kas gruplarınızı ve beyninizi koordineli olarak çalıştıran tek spordur.

  • Form tutmanız ve kilo vermeniz için idealdir.
  • Kardiovasküler sisteminizi, atletik kondisyonunuzu ve iyi huylu kolestrolunüzü olumlu yönde etkiler.
  • Özgüveninizi ve disiplininizi arttırır.
  • Sigarayı bırakmanıza yardımcı olur.
  • Su içmenin keyfini tadar, geceleri rahat uyumanın sırrını çözmüş olursunuz.
  • Squash, başladığınız günden itibaren yaşam tarzınız ve tutkunuz olur.
  • Denediğiniz ilk gün, bunca yıldır oynamamanızın pişmanlığını yaşayacaksınız…


STEP-AEROBİK-PLATES SALONU

  • Vücudu sıkılaştırır ve kaslarda aşırı şişme olmadan gelişim sağlar.
  • Stresi alır, gerginliği atmanızı sağlar ve enerjinizi yükseltir.
  • Duruşu düzeltir.
  • Daha güçlü ve esnek bir omurgaya sahip olmanızı sağlar.
  • Eklemlerin hareket edebilirliğini arttırır.
  • Kan dolaşımını hızlandırır.
  • Nöromüsküler kordinasyonunuzu arttırır.
  • Fazla çalışmaktan dolayı yaralanmış kaslarınızı düzeltir.
  • Kuvvetinizin, hareketliliğinizin ve atikliğinizin artmasını sağlar.
  • Vücudunuzun görünümünü ve hissini iyileştirir.